5 راه برای افزایش مشتریان وفادار

مشتریان وفادار ارزشمندترین دارایی هر برندی محسوب می‌شوند. علاوه بر داشتن مزیت رقابتی در محصول و خدمت، لازم است تلاش کنید با بکارگیری راهکارهای مختلف، مشتریان را ترغیب کنید تا از میان فروشگاه‌هایی که خدمت و محصول مشابهی را عرضه می‌کنند، به سراغ فروشگاه شما بیایند. در ادامه به معرفی پنج راهکار موثر در افزایش تعداد مشتریان وفادار می‌پردازیم.

راه افزایش مشتریان وفادار

برنامه‌های وفادارسازی و باشگاه مشتریان

برنامه‌های وفادارسازی و باشگاه مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان را حامی و طرفدار برند خود کنید و مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا سهمی از تخفیف‌ها و آفرهای ویژه شما داشته‌باشند. برنامه‌های وفاداری شامل بخش‌های مختلفی هستند چون:

  • جایزه و پاداش: ارائه امتیازات و پاداش‌های خاص برای خریدهای مکرر که می‌تواند شامل تخفیفات نقدی، محصولات رایگان یا امتیازاتی که مشتریان می‌توانند برای جوایز خاصی ذخیره کنند، باشد.

  • تخفیف ویژه اولین خرید: تشویق مشتریان جدید به خرید با ارائه تخفیف‌های جذاب که اولین تجربه خرید آن‌ها را به یک تجربه مثبت تبدیل می‌کند.
  • آفر‌های ویژه اعضا: ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه به اعضای باشگاه مشتریان که شامل پیشنهادهای اختصاصی، دسترسی زودهنگام به محصولات جدید و یا رویدادهای ویژه می‌شود.

نرم افزار باشگاه مشتریان

ارائه نمونه رایگان

اگر خدمت یا محصول جدیدی را به بازار معرفی می‌کنید، ارائه یک نمونه آزمایشی رایگان به مشتریان بالقوه، راه خوبی است برای انداختن آن‌ها در قلاب. ارائه نمونه رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • پروموت کردن کسب و کار: نمونه‌های رایگان می‌توانند به عنوان ابزار تبلیغاتی عمل کنند و نام برند، و محصولات شما را در ذهن مشتریان جدید ثبت کند.
  • ارتباط با مشتریان: ارائه نمونه رایگان فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و جمع‌آوری بازخورد آن‌ها را فراهم می‌کند.
  • ثابت کردن ارزش محصولات و خدمات: مشتریان با استفاده از نمونه رایگان، از کیفیت و ارزش محصول یا خدمت شما مطمئن می‌شوند.

مسابقه و رقابت

این روزها کلید اصلی موفقیت، تعامل با مشتریان است. با طراحی و برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی و جایزه دادن می‌توانید تعامل بیشتری با مشتریان برقرار کرده و آن‌ها را با برند خود درگیر کنید. از جمله مزایایی که برگزاری مسابقات برای شما به همراه دارد، عبارتست از:

  • جمع آوری داده‌ها در رابطه با مشتریان: از طریق مسابقات، می‌توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با مشتریان خود به دست آورید که در برنامه‌های بازاریابی آینده مفید واقع خواهند شد.
  • در معرض دید قرارگرفتن برند: مسابقات و رقابت‌ها معمولاً توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و باعث افزایش دیده شدن برند شما می‌شوند.
راهکار افزایش مشتری

تاییدیه اجتماعی

چه دوست‌ داشته‌باشید و چه نداشته باشید، اکثر مردم آنچه در مورد برند شما می‌بینند یا می‌شنوند را باور خواهند کرد. تاییدیه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبین هدف را جلب کرده و آن‌ها را به مشتریان خود بدل کنید. نمونه‌ای از گوا‌ه‌های اجتماعی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از:

  • مطالعه موردی: نمایش موفقیت‌های واقعی که با استفاده از محصول یا خدمت شما حاصل شده است، می‌تواند اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کند.
  • تقدیرنامه مشتریان: ارائه نظرات و تقدیرنامه‌های مشتریان راضی به عنوان تاییدیه اجتماعی می‌تواند موجب اعتبار برند شما شود.
  • نظرات مشتریان: به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، تاثیر مثبتی بر دیدگاه مشتریان بالقوه می‌گذارد و می‌تواند آن‌ها به سادگی به مشتریان بالفعل تبدیل کند.
روش افزایش مشتریان وفادار فروشگاه

شنیدن سخن مشتریان

بدون شک هیچ منبع اطلاعاتی ارزشمندتر از مشتریان فعلی شما و دیدگاه‌های آن‌ها نیست. از مشتریان خود، تجربیاتشان را جویا شوید و مطابق درخواست‌های آنان عمل کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • درخواست بازخورد از مشتریان: نظرات مشتریان را در مورد محصولات و خدماتتان جمع‌آوری کنید.
  • درخواست راهکار از مشتریان جهت بهبود محصول: از مشتریان خود بپرسید چگونه می‌توانید خدمات خود را بهبود ببخشید.
  • اجرایی کردن پیشنهادات مشتریان: بازخوردهای مشتریان را در جهت بهبود مستمر محصولات و خدمات خود استفاده کرده و به آن‌ها نشان دهید که نظراتشان برای شما اهمیت دارد.
روش افزایش رضایتمندی مشتریان- گوش دادن به نظرات مشتریان

با اجرای این پنج راهکار می‌توانید تعداد مشتریان وفادار خود را افزایش داده و روابط بلندمدتی با آن‌ها برقرار کنید که منجر به رشد و موفقیت پایدار برند شما خواهد شد. ایجاد تجربیات مثبت و خاطره‌انگیز برای مشتریان، آن‌ها را نسبت به برند شما، وفادارتر خواهد کرد.

پروموشن، تخفیف و امتیازدهی از راهکارهای موثر در وفادارسازی مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید بیشتر است. در نرم‌افزار فروشگاهی کیان امکان اجرای سناریوهای مختلف پروموشن و امتیازدهی وجود دارد تا بتوانید به بهترین شکل مشتریان را وفادار برند خود سازید و تجربه خرید خوبی را برای آنان ایجاد نمایید. پیشنهاد می‌کنیم به ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم امتیازدهی و باشگاه مشتریان کیان نگاهی بیندازید.